AESA si sud-coreenii

Industria sud-coreeana a reusit, cu ajutor israelian, sa asimileza si sa produca primul sau radar AESA. Astfel LIG Nex1, o companie coreeana a reusit sa produca un radar cu raza lunga de actiune (400km) pentru uz militar. Cu patru astfel de radare Coreea de Sud poate supraveghea foarte bine orice penetrare a teritoriului sau dinspre nord, cu orice fel de proiectil sau avion.

Compania coreeana a creat chiar o versiune care permite detectarea timpurie a lansarilor de rachete balistice.

Cu ceva timp in urma Coreea de Sud a achizitionat din Israel un radar de tip EL/M-2080 Green Pine, de detectare timpurie a rachetelor balistice, dezvoltat de israelieni pentru sistemul lor anti-racheta Arrow.

Anul acesta Coreea a primit si primul sau radar AESA Green Pine, contra sumei de 215 milioane de dolari iar acum, pe baza tehnologiei israeliene isi va dezvolta propriul radar de raza lunga.

Un radar de tip AESA este de facto un manunchi de radare mici, mii de bucati, capabile, independent unul de altul, sa baleieze spatiul controlat. Principalul avantaj al acestui tip de radar este faptul ca poate controla simultan un numar foarte mare de tinte si de asemenea, are si capacitatea de trimite impulsuri electromagnetice concentrate asupra unei tinte punctiforme, generand astfel un efect PEM si distrugand componentele electronice ale tintei , avioane, drone sau rachete.

Radarele AESA de la bordul avioanelor au si capacitatea de a ataca astfel radarele inamice si rachetele AA. Din pacate sistemul AESA nu prea este de folos in cazul rachetelor balistice din doua motive: viteza foarte mare la reintrarea in atmosfera a focosului si de aici si timpul foarte scurt in care radarul poate focalize racheta inamica si de asemenea faptul ca un focus al unei rachete balistice nu are prea multa electronica, nu este dirijat la intrarea in atmosfera, ci pur si simplu vine pe o traiectorie balistica pre-programata.

Adevarat, nu toate rachetele balistice se comporta astfel, cel mai bun exemplu fiind Bulava, care are capacitate de manevrare pe partea finala a traiectoriei.

Sursa: strategypage

27 de comentarii:

  1. Cumva titlul corect era „AESA și sud-coreenii”?
    P.S. să asimileze

    • Stii ce-i aia AESA ? Ai idee ce e ala un Radar ? Tu corectezi propozitii pe site-ul asta ? Atat te duce capu ala ?

      • Limba romana isi schimba regulile in momentul in care stii ce e ala radar AESA? Omul nu cred ca a fost rau intentionat cum de altfel nu cred ca greselile respective au fost facute din nestiinta.

        • Bun. Asta e un forum pe care sa discutam asa ceva ?
          Asta e problema pe care o ridica articolul lui ? Asta este „analiza” ta ? Cu ceva obiectiv poti veni la treaba asta sau doar cauti cati de „i” lipsesc? Daca doar atata poti sa stii ca ai gresit site-ul si poti sa te reorientezi.De fapt, ar fi chiar indicat ca aici cei care au grija de site acorda atentie informatiei si nu corectitudinii gramaticale din lipsa de „timp” daca intelegi.

          Mai e un amic care bate campii pe aici cam cu aceleasi chestii sau, poate esti acelasi. Pe viitor scuteste-ne de a mai lectura chestii de genu asta nu de alta dar noi nu avem timp si spre deosebire de tine nu ne uitam nici la taste nici la monitor cand scriem.

          Mai mult pot sa-ti recomand niste site-uri de specialitate unde probabil o sa te simti mai bine . Te rog nu te mai oboso sa-mi raspunzi. Am pierdut deja 2 minute cu unu ca tine si pentru mine e foarte scump.

        • Prietene patosul de care dai dovada e demn de o cauza mai buna. Daca ai nevoie de timp sa scrii corect in limba materna, nu exclud eventualele greseli din neatentie sau alte motive departate de nestiinta asa cum am mai scris, inseamna ca dumneata esti cel ce ar trebui sa se reorienteze, spre niste cursuri de scoala primara.
          Inca ceva, a cui opinie o mai exprimi cand folosesti persoana intai plural?
          Ca sa nu mai spun ca mai facut extrem de curios cum vine treaba asta in care scrii fara sa te uiti nici macar la monitor.
          Shalom!

      • Nu știu ce e ăla un radar și nici AESA și nici nu mă interesează. Scopul meu suprem în viață e să vînez greșeli pe acest blog. Și mai am unul secundar: să-ți consum ție timpul prețios.

        • OK! Stop joc. Una-i una doua-s doua. RoMilitary este un blog cu un anumit specific, asadar cometarile se vor indrepta spre subiecte de acest tip sau adicente lor. Greselile sunt si vor mai fi, dar nu am de gand sa-mi transform blogul intr-unul de indreptare a scrisului gresit si nici nu voi mai permite hartuirea celor care posteaza!
          Sper ca am fost clar, explicit si inteles cu buna credinta.
          Apropos de faptul ca toti gresim: vanat este corect cu „i” din a…Nu suntem perfecti, dar toate au o limita!

    • Acum ai introdus „moderatie”. Esti slab rau de tot frate.

  2. Nu prea am intels ce ai vrut sa spui de Bulava, e sau nu e cu electronica la final de traiectorie.
    Pana la urma e o racheta invicibila ori nu.

    • O sa incerc sa te lamuresc. Bulava are ca particularitate faptul ca din cele trei trepte, a treia, cea care duce focosul, are combustibil lichid. Acest lucru se intampla pentru a permite ultimei trepte manevre evazive in fata sistemelor antibalistice inamice. Are de asemenea si posibilitatea de a lansa capcane termice. De aici putem presupune ca detine cel putin un calculator de bord, fiind asadar vulnerabila in fata unui AESA, dar, in acelsi timp, datorita vitezei foarte mari, la reintrarea in atmosfera, sansele ca un radar s-o poata tine suficient de mult in fascicul, sunt reduse.

  3. Ce inseamna AESA

    In locul unei antene conice, capabila sa directioneze undele radar intr-un fascicol ingust, care permanent e rotit mecanic si e nevoita sa schimbe faza semnalului emis de un singur transmitator de tip lampa (magnetron de mare putere, avantaj : nu are zgomot de fond ) , se poate utiliza o antena, compusa din mai multe elemente si legate intr-o retea. Practic, intreaga antena a radarului AESA este compusa din 1000 – 2000 de module TR (transmitator-receptor ), care functioneaza independent unul de altul.

    Modelarea formei fascicolului radar si proiectarea lui in directia unui sector foarte ingust si precis delimitat din spatiu, este realizata digital de un computer, prin selectarea puterii radiatiei, emise de fiecare dintre modulele TR. Lucru, care se realizeaza practic, in cateva milionimi de secunda.

    Asadar, utilizand acelasi radar, in acelasi timp, se poate emite un fascicol radar, cu un azimut variabil, destinat descoperirii tintelor aeriene si un alt fascicol, cu o alta forma si o alta deschidere, indreptat in jos, pentru depistarea tintelor aflate pe sol.

    In plus, fiecare modul TR poate fi programat sa functioneze fie numai ca transmitator, fie numai ca receptor, realizand in paralel functiuni diferite. Unele module TR pot servi ca sesizori de iradiere a radarelor inamice, ce altele le pot bruia, in timp ce restul se concentreaza pe cercetarea radar a spatiului.

    • o intrebare:
      diferenta esentiala cu un radar pesa ,precum a mig-ului 31 in ce consta?

      • Pai in termeni profani diferenta ar fi ca PSEA are o singura sursa de radiatie, in timp ce AESA are, pt fiecare radar incorporat, propria sa sursa, si din acest motiv poate fi focalizat extrem de bine.
        Bineinteles ca diferentele sunt mult mai mari de atat, mai ales ca scop si performate, pret si constructie. Un PSEA fiind mult mai ieftin si usor de produs, decat un radar activ.
        MIG 31 este un caz cu totul special, avand un radar extrem de puternic. Am citit pe undeva ca 4-5 MIG 31 pot tine locul unui AWACS, daca sunt la mare inaltime. Adevarat nu trebuie uitat ca MIG–ul 31 este un interceptor pur sange, de raza lunga. daca nu ma insel este singurul interceptor dedicat operational astazi in lume.

        • Chiar este pacat.
          Citesc blogul tau in fiecare zi si-l gasesc ca fiind cel mai interesant din Romania cu acest specific.
          Din cand in cand mai apare cate unul din asta care in loc sa comenteze la subiect incepe sa-ti corecteze tie titlul sau sa imi zica cu cati de „i” se scrie treaba asta.
          Nu stiu cum iti vine tie dar mie mi se face lehamite instant ca nu-i suport pe desteptii astia.
          Cred ca cea mai bna metoda ar fi stergerea imediata a comentariilor daca nu sunt la subiect.Iar asta de face asta pe aici nu inteleg de ce naiba isi pierde timpul cu asha ceva.

          O zi buna.

          • Corect Cristian, scuze ca pana acum am permis asta. Si vreau sa fiu foarte clar: nu critica ma deranjeaza! Am fost si voi fi in continuare, noi toti vom fi criticati si asa este normal sa fie. Doar ca nu-mi plac foarte mult cei care stau pe margine si doar critica, cei care vin in casa ta si se uita pe sub covoare dupa praf. Sunt greseli si vor mai fi, datorita in principiu:
            -vitezei cu care se scrie
            -faptului ca limba romana nu este chiar cea mai usoara limba din lume, nu este engleza
            -si desi dupa cum suna comentarile, e clar ca NU sunt prea multi analfabeti pe aici, ci dimpotriva, greseala este omeneasca si doar cine sta nu face boroboate.
            RoMilitary este, o repet a „n”-a oara un …club, un loc unde o gasca de oameni, foarte seriosi de altfel, dicuta si schimba impresii despre subiecte extrem de interesante, subiecte solide si serioase, dar pe care nu le poti discuta nici acasa, nici la serviciu. Dar aici ne intalnim, oamenii diferiti dar cu aceleasi preocupari, oameni cu bani, sau cu mai putini bani, aici suntem toti egali, iar tot ce conteaza este sa discutam intre noi.
            La fel ca un club de gentlemeni care impartasesc aceleasi hobby-uri.
            Aceste fiind zise orice comentariu referitor, obsesiv, la nus ce gresala de exprimare, etc, etc va fi banat.
            Bineinteles asta nu inseamna sa nu ma trageti de urechi, ori de cate ori fac tampenii, asa cum s-a intamplat si pana acum! Oricum sunt sigur ca toata lumea a priceput ce vroiam sa transmit!

        • Sa vad daca ar face el site-ul si l-ar updata zilnic in fiecare dimineatza daca ar mai putea fi asa de „coerent”. Da-i afara nu-i lasa pe astia sa-ti strice site-ul. Nu-i lasa sa ne enerveze cu chestii de 3 lei ca este pacat de site-ul asta.

          O zi buna.

      • Cristian, ti-ai facut numarul, stai jos, nu lasa bunul simt sa-ti manance timpul.
        Mig-ul 25 in varianta de interceptie e scos de peste tot din serviciul activ? Aici ma gandesc la Algeria caci despre Siria si Libia nu cred ca se mai pune problema la fel cum nu mai intra in discutie nici fostele republici sovietice.

        • Probabil ca nu, insa nu este folosit ca interceptor. India detine si ea p flota de mig 27, insa este pe butuci. Personal consider mig 31 unul dintre cele mai reusite avioane dedicate din lume.

        • In regula, citisem ca algerienii le foloseau in rolul asta. Cat despre Mig 31, da, este/a fost, unul dintre cele mai bune interceptoare si unul din avioanele mele preferate, asa urat cum pare. O fi existat oare varianta operationala a interceptorului derivat din SR71?

        • Nu inteleg de unde apare Mig-ul 27 in discutie, nu e un derivat de Mig-23 optimizat pentru atacul la sol? Daca te refereai la inabilitatea unora de a-si zbura avioanele ei bine pot spune ca si Romania obisnuia sa detina aviatie de vanatoare, la noi e inversata situatia totusi.

        • Cred că George a vrut să zică MiG-25. Am citit pe undeva că algerienii ar mai avea operaționale PD-urile, sau o parte din ele (cele mai cunoscute sînt cele cu numerele FU-31, FU-75, FU-85 și posibil FU-94). Algerienii le-au făcut RK în Ucraina la MIGRemont în 2011 după cum se spune aici: http://www.militar.org.ua/foro/fuerza-aerea-de-argelia-t10256-165.html

  4. Ok. Să o luăm de la început. Văd că am deranjat cu intervențiile mele. Nu credeam că a vorbi/scrie corect în limba natală e o așa mare problemă, indiferent cît de grea e limba în comparație cu altele, ce naiba, totuși fiecare din noi o folosim de cînd am început să articulăm primele cuvinte. Asta e foarte ciudat în contextul în care foarte mulți pe aici își afirmă mîndria de a fi român și mîndria de a trăi în România. Pentru mine un text care are multe greșeli gramaticale diminuează din valoarea informației pe care vrea să o transmită.
    În rest ce să mai zic? E blog-ul lui George și el face ordine aici așa cum vrea și cum crede de cuviință iar eu sînt primul care o să mă supun.
    P.S. 1 scriu intenționat cu „î” din „i” și „sînt”
    P.S. 2 am și ă, î, ș, ț și â la tastatură, nu fiindcă sînt eu deștept, ci fiindcă așa a făcut Microsoft sistemul de operare pe care îl folosesc.

  5. Pentru Marius: ironic dar SR-71 e de fapt o evoluție a unui interceptor, YF-12, care la rîndul lui e o dezvoltare a lui A-12 …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *